سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست - آرشیو وبلاگ - پست الکترونیک - طراح قالب
منوی اصلی
صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پروفایل مدیر وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
پست الکترونیک
قالب وبلاگ
آرشیو مطالب
آذر 89
آبان 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
تیر 90
پیوند های روزانه
گرافیک
خدمات
علایم مزاج های چهارگانه و انتخاب غذا
مجله اینترنتی ناقلا دات کام
ایران زیبا بزرگترین سایت تفریحی
سرگرمی
قالب وبلاگ
آرشیو پیوندهای روزانه
درمان چاقی: تغذیه،ورزش،دارو

برای جلوگیری از چاقی هیچگاه دیر نیست. به دو صورت زیر می توانید از چاقی جلوگیری کنید:

1- تغذیه درمانی همراه با ورزش

2- دارو درمانی

تغذیه درمانی همراه با ورزش
شما می توانید با تغییر روش زندگی، تغذیه صحیح و ورزش به وزن مناسب برسید. علاوه بر آن، زندگی راحت و سلامت را برای خود فراهم می کنید.

1- آب زیادی بنوشید. در هنگام گرسنگی، آب بنوشید. آب، مواد زائد را از بدن دفع می کند و علاوه بر آن جلوی خوردن زیاد غذا را می گیرد. لازم به ذکر است که، نوشیدنی های کافئین دار ، همانند آب عمل نمی کنند.

2- لقمه را آرام بجوید و اجازه دهید تا معده پُر شود. 15 دقیقه وقت لازم است تا معده به فرد بگوید که پر شده است.

3- میوه ها و سبزیجات را فراموش نکنید.

4- کربوهیدرات ساده را کنار زده و به جای آن کربوهیدرات پیچیده مصرف کنید. کربوهیدرات ساده مانند: قند، شکر، آبنبات، نان سفید و بدون سبوس. کربوهیدرات پیچیده از قبیل: نان سبوس دار ، آجیل، غلات.

5- پروتئین، برای رشد عضلات و سوخت و ساز بدن لازم است.

6- مصرف چربی را کم کنید، ولی آن را از رژیم غذایی خود حذف نکنید، زیرا چربی برای سلامت پوست و مو، غشای اعضای بدن و ... لازم است.

7- احساسات خود را در هنگام غذاخوردن کنترل کنید.

8- پُرخوری نکنید.

9- بیشتر افراد هنگام تماشای تلویزیون زیاد غذا می خورند، لذا در هنگام غذاخوردن جلوی تلویزیون ننشینید.

10- می توانید به جای استفاده از ماشین، پیاده به سر کار خود بروید.

11- سریع تر از همیشه راه بروید.

12- می توانید از پله به جای آسانسور استفاده کنید.

13- همیشه زودتر از ماشین پیاده شوید و باقی مسیر را پیاده بروید.

14- مدت زمان پیاده روی را زیاد کنید.

15- هنگامی که منزل را جارو می کنید، سریع تر از همیشه این عمل را انجام دهید.

ورزش هایی که می توان برای مقابله با چاقی انجام داد:
- ورزش کردن با فیلم های ورزشی

- انجام کارهای خانه

- باغبانی

- دوچرخه سواری

- شنا

- بدمینتون

- ایروبیک

- وزنه برداری

به طور کلی اگر 500 کالری از کالری دریافتی روزانه خود را کم کنید، در هفته معادل 454 گرم وزن کم خواهید کرد، یا اینکه می توانید 250 کالری از غذا را کم کنید و 250 کالری را از طریق ورزش از دست بدهید.

عادات غذایی صحیح، باعث:
کاهش سرطان پروستات ، روده بزرگ و سینه

کاهش خطر افزایش فشار خون ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی

آسودگی خیال و آرامش در هنگام خوابیدن

بهبود بیماری های روانی و افزایش اعتماد به نفس

داروهای ضد چاقی
داروهای ضد چاقی دو دسته اند: داروهایی که جلوی جذب چربی ها را می گیرند و داروهایی که موجب کاهش اشتها می گردند. این داروها بر مغز اثر می گذارند و از این نظر شبیه ماری جوآنا عمل می کنند و باعث تداخل در رشد سلول های عصبی می گردند.

در تحقیقی که بر روی داروهای درمان کننده چاقی در دانشگاه پزشکی در امریکا انجام شد، به این نتیجه مهم رسیدند که این داروها می توانند باعث بروز سرماخوردگی، هپاتیت و حتی ایدز نیز شوند.

علاوه بر آن برخی از داروهای ضد چاقی نیز باعث افسردگی شدید، نگرانی، زودرنجی، عصبی شدن ، بی خوابی ، خشکی دهان ، تنبلی روده و خودکشی می شوند.

بهتر نیست به جای آنکه هزینه های گزاف داروهای ضد چاقی را بپردازیم و اثرات مخربی را بر بدن خود به جای بگذاریم، رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی داشته باشیم تا هم به وزن ایده آل برسیم و هم سلامتی خود را تضمین کنیم ؟

مریم سجادپور- کارشناس تغذیه

 



+نوشته شده در شنبه 90/4/4ساعت 4:10 عصر توسط فروزان
نظر
موانع عشق من و تو ...

به نظر می‌رسد روابط زوجین در گستره‌ای فراتر از موضوع سازگاری قابل بحث باشد. اگر نقطه‌ آرمانی در روابط زناشویی را رابطه‌ای بدانیم که نتیجه‌ آن از یک سو آرامش روانی و احساس ارزشمندی و از سوی دیگر کارآمدی هر یک از زوجین در کارکردهای مورد انتظار از آنان باشد و البته آرامش و کارآمدی را نیز بر اساس آموزه‌های دینی تفسیر کنیم، می‌توان این رابطه را فراتر از سازگاری در نظرگرفت. چون سازگاری زوجین ضرورتاً نشانگر کار‌آیی آنان در تمام عرصه‌ها نیست به طور مثال اگر زن و شوهر برای نداشتن فرزند و یا قطع ارتباط با خویشان به توافق رسیده باشند، گرچه سازگاری میان آنان برقرار است؛ اما این رابطه به گونه‌ای پویا نبوده است که زمینه‌ کارآیی زن و شوهر را به عنوان ارکان خانواده در برابر طایفه و جامعه فراهم آورد. از نگاه ما سازگاری زناشویی گرچه پیش‌نیاز ضروری خانواده کارآمد است اما نمی‌تواند ملاکی تام برای ارزش‌گذاری بر روابط زن و شوهری باشد و باید سازگاری را با محوریت « تعاون بر تقوا» ملاکی مهم و اساسی شمرد.

از آنچه گفته شد می‌توان دریافت که نقطه مطلوب، و به تبع آن دامنه‌ی بحث از روابط زن و شوهری، روابطی است که بتواند استعدادهای هر یک از زوجین را بارور نماید، درک متقابل، نشاط و شادکامی و تعادل روانی آنان را ارتقاء بخشد و کارکردهای هر یک از آنان را، از جمله در ارتباط با فرزندان، والدین، خانواده یکدیگر و جامعه تقویت نماید.

مشکلات موجود در روابط زن و شوهر

1- مشکلات جسمی

در برخی موارد ، ناسازگاری‌ها و ناکامی‌ها در روابط زناشویی به نقص جسمانی برمی گردد. عقیم بودن یکی از زوجین را می‌توان از زمینه‌های ناسازگاری و احساس نارضایتی دانست. آموزه‌های دینی، فرزندآوری را از کارکردهای مهم ازدواج و باروری را از ویژگی‌های مثبت برشمرده‌اند. به گفته برخی مسئولان، میزان ناباروری در جهان، 15 درصد است. البته مشکلات و بیماری هایی که در طول زندگی برای هر یک از طرفین اتفاق می افاتد می تواند باعث ناسازگاری و مشکلات عدم سازش در زوجین گردد.

2- مشکلات جنسی

روابط جنسی سالم و رضایت‌مندانه تأثیر بسزایی در نشاط زن و شوهر، افزایش روابط عاطفی و محبت‌آمیز، حس حمایت‌گری مرد نسبت به زن و همراهی زن با همسر خود دارد. روایات متعددی بر ترک رهبانیت جنسی تاکید کرده‌اند. زنان نیز چون مردان دارای میل جنسی‌اند که از نظر کیفیت بر مردان غلبه دارد و البته حیا سبب می‌شود که از تمایلات خود به صراحت سخن نگویند، از این رو به مردان توصیه شده‌است که نیاز جنسی

همسران

خود را نادیده نگیرند، اهمیت روابط جنسی زن با همسر خویش به قدری حائز اهمیت است که تمکین جنسی از مهم‌ترین مسئولیت‌های واجب زن در زندگی زناشویی به حساب می‌آید.

 

بالا رفتن سن ازدواج در کنار گسترش ارتباطات اجتماعی و تکنولوژی‌های رسانه‌ای، زمینه ‌روابط جنسی قبل از ازدواج را افزایش داده است.

دختران و پسرانی که پس از تجربه‌های جنسی اقدام به ازدواج می‌کنند، به

همسران

خود اعتماد کمتری دارند و این احتمال که پس از ازدواج نیز روابط آزاد جنسی را ادامه دهند زیاد است.

 

همچنین حضور بدون قاعده‌ی ماهواره و اینترنت در خانه‌ها، ذائقه جنسی را تغییر و میل به تنوع طلبی را افزایش داده و از جذابیت زن و شوهر برای یکدیگر کاسته است. علاوه بر این عدم رعایت مرزهای اخلاقی میان زن و مرد از جمله مشاهده‌ تصاویر و فیلم‌های مستهجن به شکل‌گروهی، سطح حیا را کاهش داده است. استمرار این وضعیت در روابط زن و مرد، در کنار افزایش حضور در مجالس دوستانه و مجالس خانوادگی، بدون رعایت قواعد اخلاقی نیز منجر به بی‌تفاوتی مرد در مقابل رفتارهای جنسی همسرش شده است.

به گفته‌ برخی کارشناسان، نارضایتی جنسی از مهم‌ترین عوامل طلاق در ایران است و بیش از 50 درصد طلاق‌ها ناشی از مشکلات و اختلالات جنسی می‌باشد. برخلاف برخی گمان‌ها، رابطه‌ی جنسی زن و مرد نه تنها یک رابطه‌ی جسمی نیست بلکه آثار بسیاری در روابط زناشویی دارد، این رابطه عاملی برای تقویت حس اعتماد به نفس، رهایی از تنش‌های روزانه، افزایش صمیمیت و بالابردن حس حمایت‌گری مردان از زنان است.

ناکامی جنسی در مردان آثاری از قبیل افسردگی، کم حرفی با همسر، افزایش احتمال روابط مشروع یا نامشروع با دیگران، تمایل به اعتیاد و بی‌انگیزگی را در پی خواهد داشت و این ناکامی در زنان به دلیل آنکه نیاز جنسی خود را صراحتاً بیان نمی‌کنند احتمال ناسازگاری، بهانه‌جویی، سلطه‌گری، سرگرم کردن خود به امور مختلف، خودنمایی و حتی برقراری روابط نامشروع را افزایش می‌دهد.

همسران

3- مشکلات در روابط عاطفی

خلقت حکیمانه‌ زن و مرد را به گونه‌ای سرشته است که آنان در کنار یکدیگر به آرامش می‌رسند و میان آنان دوستی و رحمت برقرار می‌شود. با وجود این، آموزه‌های متعددی نیز وجود دارند که این زمینه‌های طبیعی را در مسیری کارآمد هدایت کنند.

معاشرت به معروف قاعده‌ای فراگیر، هم در طول زندگی مشترک و هم در زمان اختلافات خانوادگی و طلاق است. رعایت این ادب می‌تواند زمینه‌ بازگشت به زندگی پس از جدایی را فراهم آورد و یا از پیامدهای منفی طلاق بکاهد.

خوش‌صحبتی با همسر، زمینه‌ساز صفای زندگی و نیکی به آنان سبب زیادی عمر و گشایش در امور اقتصادی خانواده مصداقی از خوش‌رفتاری با همسر است. هدیه به همسر محبت او را افزون و عفت وی را فزونی می‌بخشد. مردانی که به

همسران

خود افترا می‌بندند، بددهانی می‌کنند، زنان را از یاری و حمایت خود دریغ می‌کنند، خشونت می‌ورزند، و بخل پیشه می‌کنند از بدترین مردان به حساب آمده‌اند. در مورد زنان نیز آموزه‌های بسیاری وارد شده‌ است. قدرشناسی از

همسران

، کسب رضایت آنان، حتی در صورتی که شوهر مقصر باشد و ایجاد آرامش روانی در زمان بروز مشکلات و خدمت به همسر از ویژگی‌های مطلوب یک زن است. افزایش ساعات کار مردان و اشتغال زنان از عوامل خستگی زوجین برای هم صحبتی است؛ چنانکه رسانه‌ها هم زمینه‌ هم صحبتی

همسران

را به شدت کاهش داده‌‌اند.

زن و شوهر با وجود اینکه به هم علاقه‌مندند؛ اما راه ابراز علاقه را نمی‌دانند و از تحلیل شیوه‌هایی که طرف مقابل برای اعلام محبت و یا بیان مقصود خود به کار می‌گیرد ، عاجزند. مرد به دلیل آنکه با روان‌شناسی زن آشنا نیست،گمان می‌کند که اگر همسرش خواسته‌هایش را صراحتاً بر زبان بیاورد هیچ مشکلی بوجود نخواهد آمد و زن نیز پیوسته از ضعف عاطفی و احساسی شوهر گلایه می‌کند.

4- افزایش انتظارات

افزایش انتظارات دختران و پسران از ازدواج، از نکات دیگری است که تأثیر خود را بر روابط عاطفی زوجین آشکار می‌سازد. امروزه توقعات غیرواقع‌بینانه، عامل بسیاری از ناسازگاری‌ها و جدایی‌هاست.

تعهدات کاری و مالی بیش از حد که به خستگی جسمی و روحی می انجامد نیز پیامد دیگر افزایش سطح مطالبات از زندگی زناشویی است و حتی ممکن است زن و شوهر را به جایی برساند که عنوان کنند؛ بهتر بود، ازدواج خود را تا تأمین شدن انتظارات به تأخیر می انداختند. با افزایش انتظارات، زن و مرد نمی‌توانند سپاسگزار وضع موجود و زحمت‌های یکدیگر باشند و همواره با حالت طلبکاری با یکدیگر رابطه برقرار می‌کنند. امروزه زن و مرد، به ویژه شوهران از احساس عمیق ناسپاسی رنج می‌برند. رسانه‌ها و برخی فعالان اجتماعی این ایده را ترویج می‌کنند که مردان باید با تمام توان در خدمت خانواده باشند و این شایستگی و حق زنان است که

همسران

شان کاملاً در خدمت آنان باشند. وقتی چنین تصویری را به زنان منتقل می‌کنیم و انتظارات آنان را افزایش می‌دهیم، آسیب پذیری و رنجیدن آنان پس از برآورده نشدن انتظاراتشان بیشتر خواهد بود.

هر کدام از موارد ذکر شده می تواند در زندگی زناشویی شما هم موجود باشد.با نگاهی دقیق به ارتباط خود و همسرتان می توانید با رفع این مشکلات ، زندگی شیرین تر و روابط مستحکم تری را بنا کنید.

منبع : حدیث زندگی

 



+نوشته شده در شنبه 90/4/4ساعت 12:44 صبح توسط فروزان
نظر
قوانین من در آوردی

قانون نانوایی

درست در زمانی که نوبت نان گرفتن شما فرا می رسد ، نان تمام می شود یا اینکه کارگران نانوایی به مدت یک ساعت دست از کار می کشند .

قانون صف

اگر شما از یک صف به صف دیگری رفتید ، سرعت صف قبلی بیشتر از صف فعلی خواهد شد

 

قانون دسته کلید

اگر یک دسته کلید در اختیار داشته باشید و ندانید کدام یک در را باز می کند ، تا همه را امتحان نکنید ، در باز نمی شود . اگر کارتان فوری و ضروری باشد بدتر می شود و در آن صورت باید هر کلید را چند بار امتحان کنید .

قانون هواپیما

اگر به موقع خود را به فرودگاه برسانید ، هواپیما ها همیشه تاخیر دارند . ولی اگر دو دقیقه دیر به فرودگاه برسید می بینید که هواپیمای شما پرواز کرده است .



+نوشته شده در شنبه 90/4/4ساعت 12:42 صبح توسط فروزان
نظر
خلاصه ی زندگینامه ی بویل، رابرت

رابرت بویل در سال ???? در ایرلند به دنیا آمد. و در سال ???? درگذشت . رابرت بویل که از چهره های ماندگار انگلیس است در کاخ لیزمور در ایلند به دنیا آمد او هفتمین پسرکنت اعظم کورک یکی از ثروتمند ترین مردان جهان بود کنت اعظم برای تربیت فرزندان و اینکه لوس و نازنازی نشوند آنها را به خانواده های فقیر سپرد تا پرورش یابند.رابرت بویل از 6 ماهگی تا 4 سالگی در یک خانواده روستایی ایلندی به سر برد او تا 8 سالگی زیر نظر معلم سر خانه تحصیل کرد سپس به مدت 3 سال در اتون انگلیس به در خود ادامه داد.
بویل در 20 سالگی به لندن رفت و عضو یک گروه دانشمندان تحربی شد.بویل اعتقاد راسخ داشت که آینده علم بر روش تجربی استوار است . شعار او که هیچ چیز به صرف گفته دیگران قابل قبول نیست. این فکر را که تمام پاسخها در کتابهای قدیمی وجود دارد نفی می کرد. گروه علمی که او عضو آن بود جلسه بحثهای غیر رسمی را در خانه هر یک از اعضا برگزار می کرد و بویل به آن نام کالج نامرئی داده بود.
در سال 1654 بویل به اکسفورد رفت تا به حامیان علوم تجربی نزدیکتر باشد او با کمک رابرت هوک باهوش یک تلمبه بادی پیشرفته را ساخت . این دو نفر ثابت کردند که صدا در خلا منتشر نمی شود آنها استدلال گالیله را که معتقد بود در صورت نبودن مقاومت هوا یک پر سبک و یک تکه سرب سنگین با سرعت برابر سقوط می کنند تایید کردند . بویل به سبب آنکه نمی خواست حیوانات را بیازارد قادر نبود که مطالعاتش را روی تنفس در خلا کاملا پیگیری کند و او یافته های خود را در کتاب تاثیر کشسانی هوا در سال 1660 منتشر کرد. این کتاب شامل قانون بویل است. بنابر قانون بویل حجم یک گاز با فشار موثر بر آن نسبت وارون دارد.
بزرگترین دستاوردهای بویل در رابطه با علم شیمی است. او عنصر را ماده ای تعریف کرد که نمی توان آن را با روشهای شیمیایی به مواد ساده تر تبدیل کرد و نمی توان آن را از ترکیب دو یا چند ماده ساده تر به دست آورد. کتاب او به نام شیمیدانان شکاک 1661 نشان دهنده آغاز شیمی جدید است.
بویل اصرار داشت که دوستان دانشمند وی نتایج تجربیات خود را با سرعت گزارش کنند تا دیگران نیز از اکتشافهای جدید مطلع شوند در سال 1663 وی کوششهای موفقی را برای صدور امتیاز انجمن سلطنتی به عنوان یک مجمع علمی رسمی که بر اساس الگوی کالج نامرئی ایجاد شده بود انجام داد. در سال 1668 به لندن بازگشت و یک آزمایشگاه شیمی را در خانه خود به وجود آورد او عنصر قابل اشتعال فسفر را کشف کرد و نخستین کبریت را ساخت.
رابرت بویل علاوه بر پژوهشهای غلمی زبانهای عبری یونانی و سریانی را آموخت تا مطالعات خود را روی متون مذهبی دنبال کند. مسئولیتهای گوناگونی از جمله ریاست شورای شهر اتون مقامی در کلیسای انگلیس و ریاست انجمن سلطنتی به او پیشنهاد شد ولی آنها را نپذیرفت. بویل هیچ گاه ازدواج نکرد. هنگامی که در لندن وقات یافت مجموعه کارهای علمی خود و دستگاهای را که ساخته بود به انجمن سلطنتی واگذار کرد. او همچنین هزینه سخنرانیهای سالانه حمایت از دین مسیح در برابر حمله بی دینان تامین می کرد.
 ..

 



+نوشته شده در شنبه 90/4/4ساعت 12:40 صبح توسط فروزان
نظر
آرزوی مرگ گناه است؟!

آرزوی مرگ گناه است؟!
 

نظر اسلام در مورد آرزوی مرگ کردن چیست؟


 

آرزوی مرگ

چنین عملی شرعاً ممنوع است و انسان نباید از پروردگارش بخواهد که مرگ او را جلو بیندازد و یا آرزوی مرگ کند ،زیرا پیامبر اسلام چنین کاری را نهی فرموده و می فرماید :

«هیچ یک از شما به خاطر زیانی که به او رسیده آرزوی مرگ نکند چرا که اگر نیکو کار است شاید نیکی هایش را فزون کند و اگر بدکار است شاید توبه کند .»

و این امر بدان معنا است که انسان نباید برای مرگ خودش تقاضای تعجیل کند و یا آن را آرزو نماید ،زیرا شخص از دو حال خارج نیست: یا یکی از اشخاص نیکوکار است که عمر طولانی او موجب افزایش حسنات اوست . و یا از اشخاص بد کار است که در این صورت امید آن می رود که خداوند فرصت توبه را برای او فراهم نماید و از آن پس عبرت گیرد و به درگاه خداوند باز گردد .پس دلیلی ندارد که او آرزوی کند .

در حدیث دیگری روایت شده است که پیامبر «ص»می فرماید :

«و اگر ناگزیر باید آرزوی مرگ نماید باید بگوید :خدایا مرا زنده بدار مادامی که می دانی زندگی برای من نکو ست و مرا بمیران وقتی که مرگ برای من بهتر باشد »

یعنی باید کار را به خدا بسپارد نه به اختیار خود چرا که اگر زندگی برای او بهتر باشد پس طول عمر برای او بهتر و شایسته تر است .در حدیثی روایت شده است که پیامبر «ص» می فرماید :

« خیر النّاسِ مَن طالَ عُمرهُ و حسُنَ عَمَلُهُ »؛ «بهترین مردم کسی است که عمرش طولانی و کردارش خوب باشد »

پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید : «هیچ یک از شما به خاطر زیانی که به او رسیده آرزوی مرگ نکند چرا که اگر نیکو کار است شاید نیکی هایش را فزون کند و اگر بدکار است شاید توبه کند»
مرگ

شاید بقای زندگی چنین شخصی هم برای خود و هم برای دیگران مفید و سودمند باشد و اگر مرگ برای او بهتر باشد ،خداوند او را می میراند که چه بسا عمر طولانی او مستوجب گناهانی گردد که عاقبت خوب و ستوده ای در بر نداشته باشد ، بنابراین لازم است که انسان چنین آگاهی را به خدا و به اذن و مشیت او محول نماید آداب یک مسلمان باید با پروردگارش اینگونه باشد ،اما کسی به محض این که به مصیبتی دنیای مبتلا گردد مانند اینکه همسرش ،یا دخترش ،یا فرزندش و یا ... فوت نماید و یا به بیماری دچار شود ،آرزوی مرگ کند و تمام زندگیش را به جهنمی تبدیل کند، در واقع خود اوست که زندگیش را به این صورت در آورده است ،چرا که انسان خود می تواند زندگیش را به صورت خوب و سعادتمندانه و رضایت بخش در آورد همان گونه که در بعضی احادیث روایت شده که پیامبر «ص» می فرماید :

«خداوند متعال به عدالت خود شادی و آرامش خاطر را در رضا و یقین غم و اندوه را در شک و ناسپاسی قرار داده است»

شادی و آرامش خاطر در رضا و یقین است یعنی انسان به آن چه از جانب خدا می آید راضی و به قضا و قدر او تن دهد و یقین داشته باشد به این که نزد خداوند به پاداش خوب نائل خواهد شد یعنی باید مسلمان به امروز خود راضی و به فردایش اطمینان داشته باشد .

این است مفاد رضا و یقین که به او سرور ،شادی و آرامش روحی می دهد چنان آرامش روحی که بعضی از گذشتگان گفته اند :

ما در چنان سعادتی زندگی می کنیم که اگر پادشاهان از آن آگاهی می یافتند برای نیل بدان با شمشیر با ما به مقابله برمی خواستند چنین سعادتی از شمار سعادت طلا و جواهر و قصرهای عالی نیست بلکه از سعادت روحی و روانی است .


منبع : دیدگاه های فقهی معاصر جلد 2 / دکتر یوسف قرضاوی



+نوشته شده در چهارشنبه 90/4/1ساعت 5:17 عصر توسط فروزان
نظر

بالاخره کتاب “نحوه درک زنان” چاپ شد(طنز)

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


 



+نوشته شده در چهارشنبه 90/4/1ساعت 5:15 عصر توسط فروزان
نظر
زن ذلیل - شوهر ذلیل!!!

  زن ذلیل
گشته اسباب غرور و دلخوشی   
یک زن لاغر سیاه و کشمشی
با قدی چون نردبانی بر چنار   
کی توانم راه رفتن در کنار
دست ها چون بیل و ناخن دسته بیل 
در تنم خنجر کند چون سیخ و میل
....

 

                           شوهر ذلیل
گشته اسباب غرور و دلخوشی      
شوهری چاق و سیاه و جوش جوشی
با دماغ پهن خود چون سنگ پا 
  زهره از هر کس برد با یک نگا
چون که چشمش لوچ و مخمور و لوند 
حُسن من یک باشد او بیند به چند
....

 

              زن ذلیل
گشته اسباب غرور و دلخوشی   
یک زن لاغر سیاه و کشمشی
با قدی چون نردبانی بر چنار   
کی توانم راه رفتن در کنار
دست ها چون بیل و ناخن دسته بیل 
در تنم خنجر کند چون سیخ و میل
موی سر کم پشت و صورت پر زمو 
ماه پرلک گشته آن سیمینه رو
چون که بینی خنده هایش پر کشی 
یک به یک دندان زرد و سیم کشی
با دماغی تیز و باریک و بلند 
چهره اش کرده فریبا و لوند
چشم و ابرو در هم و مخموره حال
ریز چون بادام خشک و زرد کال
کی زبان آید به کامش در سکوت 
می زند مغزم دگر زنگی و سوت
مادری دارد چو رستم پهلوان 
نعره اش لرزد تن شیر ژیان
هفته ای ده شب بیاید خواهرش 
پر کند از مرغ و ماهی هیکلش
گشته ام پیر و زمین گیر و علیل 
هست تیره روزگار زن ذلیل

 

                 شوهر ذلیل
گشته اسباب غرور و دلخوشی      
شوهری چاق و سیاه و جوش جوشی
با دماغ پهن خود چون سنگ پا 
زهره از هر کس برد با یک نگا
چون که چشمش لوچ و مخمور و لوند 
حُسن من یک باشد او بیند به چند
کله اش از مو آزاد است و طاس 
آبرویم رفته پیش اهل ناس
مشک پرکشک آورد جای شکم 
صبح تا شب می خورد می گوید چه کم
گر بلند آرد لژ نعلین او  
قد نرسد به نود چاق کدو
چون که خشم آرد شود سرخ گلی 
نعره آرد بر سرم چون بلبلی
ضربه بر من می زند با شصت فن 
خواب از چشمم بدزدد درد تن
مادری دارد سه سر دم اژدها 
هرکجا خواهم روم گوید کجا
آن زبانش نیش دارد همچو مار 
دور پاهایم بپیچد سیم خار
خواهرش را من چه گویم حرف چیست 
حقه بازی آورد از ده چو بیست
گشته ام از دست این هر سه علیل 
وای بر آن تیره بخت بی کس شوهر ذلیل


+نوشته شده در چهارشنبه 90/4/1ساعت 5:11 عصر توسط فروزان
نظر

مردهایی که نباید با آنها ازدواج کنید!

مردهایی که نباید با آنها ازدواج کنید!

مردانی که نمی‌توانند به دیگران لبخند بزنند، مردانی که دوست ندارند اختیارات خود را با دیگران تقسیم ‌کنند .
 

 

مردانی که نمی‌توانند به دیگران لبخند بزنند، مردانی که دوست ندارند اختیارات خود را با دیگران تقسیم ‌کنند .
یک کارشناس ازدواج و مبلغ مذهبی استرالیایی در نیوجرسی در مقاله‌ای که در مجله گلاموز به چاپ رسیده به دختران جوان توصیه می‌کند: در انتخاب همسر آینده خود دقت کنند و فهرستی از خصوصیات مردانی را ارائه کرده که از ازدواج با آنها باید پرهیز کرد.

به گزارش ایسنا، پدر پات کانر که سابقه 40 سال ارائه مشاوره پیش از ازدواج دارد، این فهرست را بعنوان یک دستورالعمل کاربردی برای دختران نوجوان و جوان منتشر کرده است.

به گزارش نشریه ایج، کانر معتقد است: دختران باید به طور کامل ارزش‌ها و شخصیت‌ مردی که قصد ازدواج با او را دارند، مورد توجه قرار دهند و با این موضوع برخورد احساسی نداشته باشند.

بر اساس توصیه این کارشناس استرالیایی، دختران باید از ازدواج با پسرهایی که وابسته به مادر هستند، پسرهایی که در مسائل مالی افراط و تفریط دارند، مردانی که هیچ دوستی ندارند،‌

مردانی که شما را در حضور دیگران تحقیر می‌کنند، مردانی که نسبت به کارمندان زیردست خود بی ادب و گستاخ هستند، مردانی که نمی‌توانند به دیگران لبخند بزنند، مردانی که دوست ندارند اختیارات خود را با دیگران تقسیم ‌کنند و مردانی که همیشه شما را خنثی و بدون واکنش می‌خواهند، جدا خودداری کنند، چون در آینده زندگی زناشویی موفقی نخواهند داشت.


 

گردآوری :پایگاه اینترنتی بخون دات کام

http://www.bekhon.com

 

+نوشته شده در چهارشنبه 90/4/1ساعت 5:8 عصر توسط فروزان
نظر

<      1   2      
درباره ی ما

فروزان
سلام در این وبلاگ سعی شده تا کمکی در جهت شناخت دین و مذهب دیگر بر ای شما باشد.
پیوند های وبلاگ
عاشق آسمونی
دیارعاشقان
***جزین***

منتظرظهور
بچه مرشد!
TOWER SIAH POOSH
خندون
MNK Blog
پژواک
آقاشیر
بازی موبایل،بازی جاوا،بازی سیمبین،دانلود بازی موبایل های جدید
آوای قلبها...
سفیر دوستی
.: شهر عشق :.
عکس های عاشقانه
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
منطقه آزاد
ختم قرآن ، ختم صلوات --- توشه آخرت
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
مکاشفه مسیح
پاتوق دخترها وپسرها
این نیز بگذرد ...
روانشناسی
کیمیا
روان شناسی * 心理学 * psychology
شخصی
صاعقه
نبض شاه تور
صل الله علی الباکین علی الحسین
جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira
از فرش تا عرش
بر و بچه های ارزشی
MOHAMMAD.HAHSEMI86@YAHOO.COM
ناکام دات کام
حفاظ
داود ملکزاده خاصلویی
اللهم عجل لولیک الفرج
خانه سلامت
موجودات زنده
ارون
صدفم چشم به راهتم برگرد
گل پیچک
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
کشکول
سیب گلاب
خریدار غروب
تنها
من و گذشته من
مـهــــدی یــاران

دلتنگی
پسر جهنمی
عشق طلاست
آخرین منجی
عشق بی انتها
صفاسیتی
دکتر علی حاجی ستوده
من هیچم
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
حدائق ذات بهجة
غلط غولوت
دکتر علی اکبر خدادادی
دنیای واقعی
کلاهبردران، معرفی کلاهبرداران و شیادان و شگردها و شماره تلفن شان
ترویج ازدواج موقت برای جلوگیری از گناه جوانان
قالب های پیچک
سیستم عامل ونرم افزارهای طراحی گرافیک
گیاهان دارویی
سرزمین همیشه جاویدان بلوچستان
بازی آنلاین
پرتال تاریخی دانیال آنلاین
طراحی سایت
امکانات

Powered by BLOGFA
Designed by Web-Tools.IR
خروجی وبلاگ

قالب وبلاگ

قالب بلاگفا

قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

وبلاگ نویسی

خدمات وبلاگ نویسان

ابزار وبمستر

وب تولز

بازی آنلاین

فارسی ورد

دانلود

دانلود نرم افزار

عکس

مطالب جالب و خواندنی

تفریح و سرگرمی

سایت تفریحی

بازی فلش

بازی آنلاین فلش

بازی آنلاین

بازی

play online games

online games

بازی آنلاین

نو آوران پارس

ثبت دامنه

هاست

سئو

بهینه سازی سایت

طراحی سایت

طراحی وب سایت

طراحی قالب وردپرس

قالب وبلاگ

موسسه بیان

نجوم استان قزوین

قرآن

نیک فوتو

عکس

گالری عکس

Star Photo

حسین کرمیان

محمد فضلعلی

Hossein Karamian

Mohammad Fazlali

سئو

سئو وب سایت

آموزش سئو

بهینه سازی وب

بهینه سازی وب سایت

ارتقا پیج رنک گوگل

نمونه سوال

سوالات نهایی خرداد

سوالات نهایی دبیرستان

روش مطالعه

بازی آنلاین

گیم

بازی

تفریح و سرگرمی

بهاران دانلود

دانلود

دانلود نرم افزار

ستاره دانلود

دانلود

دانلود نرم افزار

قالب وبلاگ

قالب وردپرس

قالب بلاگفا

پارس تم

قالب وبلاگ

قالب بلاگفا

سابقون

شهدا زیاران

زیاران

دین و مذهب

خاطرات شهدای زیاران

سورس گذر

آموزش برنامه نویسی

سورس رایگان برنامه نویسی

قائم هاست

هاست ارزان