سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست - آرشیو وبلاگ - پست الکترونیک - طراح قالب
منوی اصلی
صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پروفایل مدیر وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
پست الکترونیک
قالب وبلاگ
آرشیو مطالب
آذر 89
آبان 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
تیر 90
پیوند های روزانه
گرافیک
خدمات
علایم مزاج های چهارگانه و انتخاب غذا
مجله اینترنتی ناقلا دات کام
ایران زیبا بزرگترین سایت تفریحی
سرگرمی
قالب وبلاگ
آرشیو پیوندهای روزانه
رازگویی امام رضا (ع) با شخصی ناپیدا
حکیمه دختر امام کاظم ( ع ) می گوید: برادرم حضرت رضا ( ع ) را دیدم در انبار هیزم ایستاده و آهسته سخن می گوید ، من کسی را در آنجا غیر از حضرت رضا ( ع ) نمی دیدم ، تا اینکه به آن حضرت عرض کردم:

با چه کسی گفتگو می کردی؟

امام رضا فرمود:

این شخص ، عامر زهرانی ( از بزرگان جن ) است ، نزد من آمده و سوال می کند و از بعضی شکایت می نماید.

حکیمه: ای مولای من! دوست دارم سخن او را بشنوم .

امام رضا: اگر تو سخن او را بشنوی تا یکسال ( بر اثر ترس و هراس ) تب می کنی.

حکیمه: در عین حال دوست دارم صدای او را بشنوم.

امام رضا: بشنو .

حکیمه: من گوش دادم، صدایی مانند سوت شنیدم و تا یک سال به تب مبتلا گشتم ( اصول کافی ، ج 2 )


برگرفته از:

کتاب داستان های شگفت انگیزی از جن / تألیف حیدر قنبری

__________________
http://www.raazebaghaa.com/image.php?type=sigpic&userid=2&dateline=1202073866


+نوشته شده در شنبه 90/1/20ساعت 2:22 صبح توسط فروزان
نظر
پاسخ جن بزرگ به سوالات حضرت سلیمان
حضرت سلیمان ( ع ) از پیامبرانی بود که خداوند او را بر جن و انس و ... مسلط نموده بود. روزی چند نفر از اصحاب خود را همراه یکی از بزرگ جن های گردنکش فرستاد تا چند ساعتی به میان مردم بروند و گردش کنند و سپس بازگردند و به اصحاب فرمود:

در این سیر و سیاحت هر چه را از جن شنیدید به خاطر بسپارید و وقتی نزد من آمدید، برای من بیان کنید.

آنها همراه آن جن سرکش حرکت کردند تا به بازار رسیدند:

1) دیدند آن جن به آسمان نگاه کرد و سپس به مردم نگریست و سرش را تکان داد.

2) از آنجا عبور نمودند تا به خانه ای رسیدند، دیدند شخصی از دنیا رفته و بستگان او گریه می کنند. آن جن وقتی که آن منظره را دید، خندید.

3) از آنجا عبور نمودند و دیدند عده ای سیر را با پیمانه می فروشند ولی فلفل را با وزن ( و سنجش دقیق ترازو ) می فروشند، آن جن با دیدن آن منظره خندید.

4) از آنجا عبور نمودند و به گروهی رسیدند. دیدند آنها ذکر خدا می گویند و به یاد خدا به سر می برند، ولی گروه دیگری در کنار آنها هستند و به امور بیهوده و باطل سرگرم هستند. آن جن سرش را تکان داد و لبخند زد.

یاران سلیمان ( ع ) از این سیر و عبور بازگشتند و جریان را ( در 4 مورد فوق ) به سلیمان گزارش دادند.

سلیمان آن جن را خواست و از او چهار موضوع زیر را پرسید:

1) وقتی که به بازار رسیدی، چرا سرت را به آسمان بلند نمودی و سپس به زمین و مردم نگاه کردی و سرت را تکان دادی؟

جن گفت: فرشتگان را بالای سر مردم دیدم که اعمال آنها را با شتاب می نویسند ولی انسان ها آنگونه با شتاب سرگرم امور مادی خود هستند.

2) تو وقتی که به خانه ای وارد شدی، شخصی مرده بود و حاضران گریه می کردند، چرا خندیدی؟

جن گفت: خنده ام از این رو بود که آن شخص مرده به بهشت رفت ولی حاضران ( به جای خوشحالی ) گریه می کردند.

3) چرا وقتی که دیدی سیر را با پیمانه و فلفل را با وزن می فروشند، خندیدی؟

جن گفت: از این رو که دیدم سیر را با آنهمه ارزش، که کیمیای درمان است با پیمانه می فروشند ولی فلفل را که مایه بیماری است با وزن دقیق به فروش می رسانند. از این رو ، از روی تعجب خندیدم .

4) چرا درمورد آن دو گروه که یکی در یاد خدا و دیگری سرگرم لهو و امور بیهوده بود، سر تکان دادی و خندیدی؟

جن گفت: زیرا تعجب کردم که دو گروه هر دو انسان، ولی اولی بیدار و در یاد خدا ، اما دومی غافل و سرگرم در بیهودگی. ( بحار ، ج 14 / حکایتهای شنیدنی ، ج 4 )


برگرفته از:

کتاب داستان های شگفت انگیزی از جن / تألیف: حیدر قنبری

__________________
http://www.raazebaghaa.com/image.php?type=sigpic&userid=2&dateline=1202073866


+نوشته شده در شنبه 90/1/20ساعت 2:15 صبح توسط فروزان
نظر
2_ جن _ demon

7- جن ما را مى بینند ولى ما آنها را نمى بینیم . درباره بر حذر داشتن انسانها از شیطان و اتباع او خداوند مى فرماید: (( انه یریکم هو و قبیله من حیث لاترونهم )) (229)؛ یعنى : او و همجنسانش شما را مى بینند از جایى که شما آنها را نمى بینید).

8- آنها به رسول خدا - صلى الله علیه و آله - و به کتاب او ایمان آوردند چنانکه مى فرماید: (( قل اوحى الى انه استمع نفر من الجن فقالوا: انا سمعنا قرانا عجبا یهدى الى الرشد فآمنا به ولن نشرک بربنا احدا )) (230) یعنى : (اى رسول ما! بگو مرا وحى رسیده که گروهى از جنیان آیات روشن قرآن را (هنگام قرائت من ) استماع کرده اند و پس از شنیدن ، گفته اند که ما از قرآن ، آیات عجیبى مى شنویم . این قرآن خلق را به راه خیر و صلاح هدایت مى کند. بدین سبب ما بدان ایمان آورده و دیگر هرگز به خداى خود مشرک نخواهیم شد). (( و اذ صرفنا الیک نفرا من الجن یستمعون القران فلما حضروه قالوا انصتوا فلما قضى ولوا الى قومهم منذرین قالوا یا قومنا انا سمعنا کتابا انزل من بعد موسى مصدقا لما بین یدیه یهدى الى الحق و الى طریق مستقیم یا قومنا اجیبوا داعى الله و امنوا به یغفرلکم من ذنوبکم و یجرکم من عذاب الیم )) (231) یعنى : (اى رسول ما یاد آور وقتى را که ما تنى چند از جنیان را متوجه تو گرانیدیم تا استماع آیات قرآن کنند. چون نزد رسول رسیدند با هم گفتند گوش فرا دهید (تا آیات خدا را بشنوید) چون قرائت ، تمام شد ایمان آوردند و به سوى قومشان براى تبلیغ و هدایت باز گردیدند. گفتند: اى طایفه ما! ما آیات کتابى را شنیدیم که پس از موسى نازل شده بود. در حالى که کتب آسمانى تورات و انجیل را که در مقابل او بود، براستى تصدیق مى کرد. و خلق را به سوى حق و طریق راست هدایت مى فرمود. اى طایفه ما! شما هم (مانند ما) دعوت خدا را اجابت کنید و به او ایمان آرید تا از گناهان شما درگذرد و شما را از عذاب دردناک (قیامت ) نگاه دارد) از آیات شریفه فوق ، کاملا روشن مى شود که آنها ایمان آورده و قوم خود را نیز به ایمان دعوت کرده اند. و از (کتابا انزل من بعد موسى ) به نظر مى آید که آنها یهودى بوده اند و گرنه مى گفتند: (من بعد عیسى ). و در کافى (232) بابى منعقد است تحت عنوان (جن به محضر امامان - علیهم السلام - مى آیند و مسائل دینى خود را مى پرسند) و در آن باب ، هفت حدیث نقل شده است .

9- مساءله تناسل و تکثیر جن ، بسیار پیچیده و نامعلوم است . در چند آیه درباره حوریان بهشتى آمده است : (( لم یطمثهن انس قبلهم و لا جان )) (233)؛ (در آن بهشتها زنان زیباى با حیایى هستند که جز به شوهران خود ننگرند) و دست هیچ کس پیش از آنها نه از انس و نه از جن ، بدان زنان نرسیده است ) و نیز درباره شیطان آمده است : (( کان من الجن ففسق عن امر ربه افتتخذونه و ذریته اولیاء من دونى ...)) (234)و این آیه شریفه صریح است در اینکه شیطان از جنس جن بوده و ذریه و فرزندانى نیز داشته است . از آیه (( لم یطمثهن )) مى شود حدس زد که تکثیر جن به واسطه مقاربت باشد. و شاید گفته شود که (انس و لا جن ) در جاى (احد) است ؛ یعنى : (( لم یطمثهن احد)) و منظور از (و ذریته ) همجنسان شیطان باشد. در مجمع البیان در ذیل آیه فوق از زجاج نقل شده که گفته است : جن مانند انس ، مقاربت و نزدیکى دارد. و الله العالم .

10- قرآن مجید صریح است در اینکه جن مانند انس کار مى کند و اعمالى انجام مى دهد. و باز در قرآن کریم آمده است که : سلیمان علیه السلام - به جن تسلط داشته و جن براى او کار مى کرده است و کاخها، تمثالها و کاسه هایى به بزرگى حوض و دیگهاى بزرگ مى ساخته اند: (( و من الجن من یعمل بین یدیه باذن ربه ... یعلمون له ما یشاء من محاریب و تماثیل و جفان کالجواب و قدور راسیات اعملوا ال داود شکرا )) (235) یعنى : (و برخى از دیوان به اذن پروردگار در حضورش به خدمت پرداخته اند... آن دیوان براى او هر چه مى خواست از کاخ و عمارات و معابد عالى و ظروف بزرگ مانند حوضها و نقوش و مثالها و دیگهاى عظیم که بر زمین کار گذاشته بودى ، همه را مى ساختند. اینک اى آل داوود! شکر و ستایش خدا بجاى آرید)و در سوره انبیاء آمده است که شیاطین براى حضرت سلیمان غواصى مى کردند و کارهاى دیگرى نیز انجام مى دادند (( و من الشیاطین من یغوصون له و یعملون عملا دون ذلک و کنا لهم حافظین )) (236) یعنى : (و نیز برخى از دیوان را مسخر سلیمان کردیم که به دریا غواصى کنند (و براى او لؤ لؤ و مرجان و دیگر جواهرات بیاورند) و یا به کار دیگر او بپردازند و ما نگهبان دیوان براى حفظ ملک سلیمان بودیم )و در سوره ص آمده است که جن براى حضرت سلیمان بنایى و غواصى مى کردند و گروهى نیز در زنجیر و حبس بودند: (( فسخرنا له الریح تجرى بامره رخاء حیث اصاب و الشیاطین کل بناء و غواص و اخرین مقربین فى الاصفاد )) (237) یعنى : (ما هم باد را مسخر فرمان او کردیم تا به امرش هر جا بخواهد به آرامى روان شود. و دیوان و شیاطین را هم که بناهاى عالى مى ساختند و از دریا جواهر گرانبها مى آوردند نیز مسخر او کردیم . و دیگران از شیاطین را ( که در پى اخلال مردم بودند) به دست او در غل و زنجیر کشیدیم )و در سوره نمل ، لشگرکشى حضرت سلیمان به مملکت (سباء) نقل شده است و در آنجا آمده که : عده اى از جن جزء لشکریان سلیمان بودند و عفریتى از آنها به سلیمان گفت من تخت بلقیس را پیش از آنکه از اینجا برخیزى پیش تو مى آورم (( و حشر لسلیمان جنوده من الجن و الانس و الطیر فهم یوزعون ... قال عفریت من الجن انا اتیک به قبل ان تقوم من مقامک )) (238) یعنى : (و سپاهیان سلیمان از گروه جن و انس و مرغان ، تحت فرمان رؤ ساى خود، در رکابش حاضر آمدند... از آن میان عفریت جن گفت : من چنان برآوردن تخت او قادر و امینم که پیش از آنکه تو از جایگاه (قضاوت ) خود برخیزى ، آن را به حضور آورم ) در تبیین این آیات ، ناچاریم که بگوییم : آنها مجسم و ممثل شده و کار مى کرده اند. و نیز در زندان ماندن آنها نیز همین گونه بوده است . و الا اگر آنها در حال و شکل واقعى خودشان بوده اند چگونه مى شود اینها را توجیه نمود، مگر اینکه ثابت شود که مردم چیزى نمى دیدند ولى این را مى دیدند که اشیاء جابجا مى شود و از آن مى فهمیدند که جن آن کار را مى کند. و هیچ کسى نیست که جن مانند فرشته مى تواند ممثل و مجسم شود. و در تعریف جن گفته اند: (( یتشکل باشکال مختلفة حتى الکلب و الخنزیر))

11- در سوره جن آمده است : (( و انه کان رجال من الانس ‍ یعوذون برجال من الجن )) (239) یعنى (مردانى از انس به مردانى از جن پناه مى بردند) از لفظ (برجال من الجن ) مى توان فهمید که آنها زنان و مردانى دارند. والله العالم .

12- قرآن مجید مى فرماید: یک وقت جن از رفتن به آسمان ممنوع شده اند. و به جاهائى که قبلا مى رفتند، نمى توانسته اند بروند. در سوره جن از قول خودشان چنین نقل شده است(( و انا لمسنا السماء فوجدناها ملئت حرسا شدیدا و شهبا و انا کنا نقعد منها مقاعد للسمع فمن یستمع الان یجدله شهابا رصدا و انا لا ندرى اشرار ید بمن فى الارض ام اراد بهم ربهم رشدا )) (240) یعنى : (ما آسمان را لمس کردیم ، دیدیم که با نگهبانان قوى و شهابا پر شده است . و ما در محلهاى نشستن از آسمان براى استراق سمع مى نشستیم . الآن هر که گوش بدهد مى بیند که شهابى در کمین اوست . نمى دانیم آیا شرى براى اهل زمین اراده شده و یا خدایشان براى آنها هدایت و کمالى اراده فرموده است (و این ممنوع بودن علامت کدام یکى است ؟) )آیات شریفه از لحاظ مصداق خارجى ، بسیار متشابه و ذواحتمالات است . ولى صریح است که در این ممنوعیتى براى آنها پیش آمده و نتوانسته اند مانند سابق ، بالا بروند. در روایات اهل بیت علیهم السلام - آمده که این جریان در موقع ولادت حضرت رسول الله - صلى الله علیه و آله - بوده است . و از اهل سنت آن را در هنگام بعثت آن حضرت ، گفته اند. در مجمع البیان ذیل آیه هجده از سوره حجر، از ابن عباس و در سوره جن از بلخى نقل شده است . در تفسیر صافى از حضرت صادق - صلوات الله علیه - نقل شده است که : این ممنوعیت براى آن بود که در زمین چیزى مانند وحى ، از خبر آسمان نباشد و آنچه از جانب خدا آمده ملتبس نگردد(( عن الصادق علیه السلام ... قال :... و انما منعت لئلا یقع فى الارض سبب یشا کل الوحى من خبر السماء و یلبس على اهل الارض ... )) یعنى : (اگر آنها باز به آنجاها راه داشتند، چیزهاى راست و درستى به زمین مى آوردند و آن را به اولیاى خود مى گفتند و (این هنگام آن چیز) آمیخته با وحى مى شد و بر اهل زمین مشتبه مى گردید)و لذا خداوند متعال در جاى دیگر مى فرماید: (( لایسمعون الى الملاء الاعلى و یقذفون من کل جانب دحورا و لهم غذاب واصب )) (241) یعنى : (شیاطین هیچ از وحى و سخنان فرشتگان عالم بالا را نشنوند و از هر طرف به قهر، رانده شوند. هم به قهر برانندشان و هم به عذاب دائم قیامت گرفتار شوند) و در سوره شعراء - شاید صریحتر از جاهاى دیگر - آمده است که : (( و ما تنزلت به الشیاطین و ما ینبغى لهم و ما یستطیعون انهم عن السمع لمعزولون )) (242) که مى گوید آنها از شنیدن (ملاء اعلى ) منع شده اند. و در اینجا اهمیت روایت امام صادق - علیه السلام کاملا معلوم مى شود. براى تکمیل مطلب ، رجوع شود به قاموس قرآن در بحث پیرامون (جن ).

نام کتاب : نگاهى به قرآن(فصل جن در قرآن)

مؤ لف : حجة الاسلام و المسلمین حاج سید على اکبر قرشى

217- سوره رحمن ، آیه 31.
218- سوره حجر، آیه 27.
219- سوره الرحمن ، آیه 14 - 15.
220- سوره ذاریات ، آیه 56.
221- سوره انعام ، آیه 130.
222- سوره اعراف ، آیه 179.
223- سوره هود، آیه 119.
224- سوره سجده ، آیه 13.
225- سوره جن ، آیه 13 - 15.
226- سوره فصلت ، آیه 25.
227- سوره احقاف ، آیه 18.
228- سوره اعراف ، آیه 38.
229- سوره اعراف ، آیه 27.
230- سوره جن ، آیه 1 - 2.
231- سوره احقاف ، آیه 29 - 31.
232- کافى ، ج 2، ص 394 (طبع آخوندى ).
233- سوره الرحمن ، آیه 56 و 74.
234- سوره کهف ، آیه 50.
235- سوره سباء، آیه 12 - 13.
236- سوره انبیاء، آیه 82.
237- سوره ص ، آیه 36 - 38.
238- سوره نمل ، آیه 17 و 39.
239- سوره جن ، آیه 6.
240- سوره جن ، آیه 8 - 10.
241- سوره صافات ، آیه 8 - 9.
242- سوره شعرا، آیه 210 -2

  

در مجموع می توان گفت جنیان :
A- قبل از انسان‌ها بر روی زمین خلق شده بودند
B - موجوداتی هستند ناپیدا که از شعله آتش آفریده شده اند
C - دارای تکلیف و مسئولیت هستند
D - دارای ادراک و تشخیص حق از باطل و استدلال می باشند
E - قدرت نفوذ در آسمان ها و استراق سمع را داشته‌اند ولی از دسترسی به آن مکان منع شدند
F - همانند آدمیان دارای حشر و نشر و معاد می باشند
J - عده ای از آنان مؤمن و گروهی کافر می باشند
H - مانند انسان ها در میان آنها نیز جن‌هایی یافت می‌شوند که از قدرت زیادی برخوردارند می باشند
I - قدرت انجام بعضی از کارهای انسان را دارا می باشند

منبع:
تفسیر نمونه‌ جلد 25،‌ صفحه 154 و 155

 



+نوشته شده در شنبه 90/1/20ساعت 2:13 صبح توسط فروزان
نظر
1_جن _ demon

جن (بفتح اول ) مصدر و به معناى پوشاندن و تاریک شدن است . در لغت آمده : (( جنه جنا: ستره - جن علیه اللیل : اظلم علیه )) . (جن ) (بکسر اول ) خلاف (انس )، موجودى است مکلف ، باشعور، نادیده و مورد خطاب خداوند. و پروردگار عالم در حق انس ‍ و جن مى فرماید: (( (سنفرغ لکم ایها الثقلان )(217) که هر دو به علت مکلف و مورد خطاب بودن ، ثقلان ؛ یعنى دو موجود باارزش ‍ زمین نامیده شده اند . باید به وجود (جن ) معتقد باشیم ؛ زیرا قرآن مجید و روایات قطعیه از آن خبر داده است . انکار وجود جن ، کفر است . چنانکه انکار وجود ملائکه ، کفر است . جن ، موجود غیر مادى و شاید نیمه مادى است . و در هر حال از جنس ما نیست ولى بنا به صراحت آیات قرآن ، در اکثر احوال ، همطراز و هم عرض انسان است . اینک این قسمت را از قرآن کریم بررسى مى کنیم.

1- جن و انس ، هر دو موجود پرارزش (ثقلان ) روى زمین مى باشند. تاءمل در آیات سوره (الرحمن ) این مطلب را روشنتر مى کند که خداوند متعال در آن سوره ، 31 بار، خطاب به انس و جن نموده و مى فرماید: (فباى الاء ربکما تکذبان ؛ یعنى اى انس و جن ! کدام یک از نعمتهاى پروردگارتان را تکذیب مى کنید). و از همان سوره مبارکه آشکار مى شود که نعمتها، دنیا و آخرت براى هر دوى آنها مى باشد و یک سوره در قرآن مجید به نام (سوره جن ) است که مطالب زیادى در آن راجع به جن آمده است .

2- جن از آتش (شاید انرژى ) آفریده شده است . چنانکه انسان از خاک مى باشد: (( و لقد خلقنا الانسان من صلصال من حماء مسنون و الجان خلقناه من قبل من نار السموم )) (218) یعنى(و همانا ما انسان را از گل و لاى ساخورده تغییر یافته ، بیافریدیم و طایفه دیوان را پیشتر، از آتش گدازنده خلق کردیم ) و نیز مى فرماید: (( خلق الانسان من صلصال کالفخار و خلق الجان من مارج من نار)) (219) در قاموس قرآن گفته ایم که (جان ) و (جن ) هر دو یکى مى باشند.

3- جن مانند انسان مکلف به اعمال است : (( (و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون ))) (220).

4- براى جن و انس از جنس خودشان پیامبرانى مبعوث شده اند، چنانکه در روز قیامت ؛ خداوند به انس و جن در مقام ملامت خواهد گفت : (( یا معشر الجن و الانس الم یاءتکم رسل منکم یقصون علیکم ایاتى و ینذرونکم لقاء یومکم هذا...)) (221) یعنى : (این گروه جن و انس ! آیا براى هدایت شما از جنس خودتان رسولانى نیامدند که آیات مرا براى شما بخوانند و شما را از مواجه شدن با این روز سخت بترسانند...) و در آیات 29 - 32 از سوره احقاف : (( (و اذ صرفنا الیک نفرا من الجن یستمعون القرآن ...) )) معلوم مى شود که به عمل به قرآن و اسلام نیز مکلف بوده اند. روایات اهل بیت - علیه السلام - نیز شاهد این مطلب مى باشند که بعدا خواهد آمد.

5- جن و انس هر دو نیکوکار و گناهکار دارند و گناهکارانشان اهل دوزخ مى باشند چنانچه خداوند مى فرماید: (( و لقد ذراءنا لجهنم کثیرا من الجن و الانس لهم قلوب لایفقهون بها... اولئک هم الغافلون )) (222) و نظیر آیات فوق است ، آیات شریفه : (( لاملئن جهنم من الجنة و الناس اجمعین )) (223) و (ولکن حق القول منى لاملئن جهنم من الجنة و الناس ‍ اجمعین ) )) (224)و خداوند در سوره جن از قول خود آنها نقل فرموده که گفته اند: (( و انا لما سمعنا الهدى امنا به فمن یومن بربه فلایخاف بخسا و لارهقا و انا منا المسلمون و منا القاسطون فمن اسلم فاولئک تحروا رشدا و اما القاسطون فکانوا لجهنم حطبا )) (225) یعنى : (و ما چون آیان قرآن را گوش فرا دادیم ، برخى هدایت یافته ایمان آوردیم . و هر کس به خداى خود ایمان آورد، دیگر از نقصان خیر و ثواب و از احاطه رنج و عذاب ، بر خود هیچ نترسد. و از ما جنیان هم (چون آدمیان ) بعضى مسلمان (و بى آزار) و برخى کافر و ستمکارند و آنانکه اسلام آوردند، براستى به راه رشد و ثواب ، شتافتند. و اما ستمکاران هیزم بر آتش گردیدند).

 

6- جنیان مانند انسانها مى میرند و از بین مى روند. و گروهى جاى گروهى را مى گیرند. چنانکه خداوند مى فرماید: (( حق علیهم القول فى امم قد خلت من قبلهم من الجن و الانس انهم کانوا خاسرین )) (226) یعنى : (و آنچه از عقب دارند (از نعمت و لذت ابدى آخرت ) فراموش و غافلشان کنند و وعده الهى بر آنها حتم و لازم گردید. و چون امتانى از جن و انس که در گذشتند، سخت زبون و زیانکار شدند). کلمه (قد خلت ) مبین آن است که امتهایى از جن مانند امتهاى انس ، از بین رفته اند. نظیر این آیه است آیه شریفه (( اولئک حق علیهم القول فى امم قد خلت من قبلهم من الجن و الانس )) (227) و در سوره اعراف مى فرماید: (( قال ادخلوا فى امم قد خلت من قبلکم من الجن و الانس فى النار)) (228)و در آیه هجده از همان سوره خطاب به انس و جن مى فرماید: (( لاملئن جهنم منکم اجمعین )) .



+نوشته شده در شنبه 90/1/20ساعت 2:10 صبح توسط فروزان
نظر
مکاتب غیرالهی و الهی

مکتب غیرالهی

همیشه مکاتبی غیر الهی وجود دارند که معتقد به خدایی غیر از خدای واحد هستند. مثلاً کمونیسم مکتبی غیر الهی بود.

همواره پرستش خدایان غیر یکتا در میان جوامع بشری وجود داشته است. مثلاً در زمان پیامبر اسلام بت‌ پرستی رواج داشته است. هم اکنون در هندوستان بت پرستی، گاو پرستی، آتش پرستی و پرستش زن به عنوان یک خالق وجود دارد.
در این میان اعتقاد به شیطان به عنوان یک خالق و موجود برتر نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌ است. البته این عقیده که شیطان خالقی برتر است، چندین هزار سال پیش هم وجود داشته و بسیاری از افراد قبایل آفریقای مرکزی، آمریکای جنوبی، آسیای شرقی و حتی خاورمیانه نیز به شیطان پرستی اعتقاد داشته‌اند. بعضی از این افراد بعد از گذشت سالها هم زمان با رشد علمی بشر رشد نموده و به خدای واحد گرویده‌اند. اما هنوز شیطان پرستی در آمریکا، آفریقا و آسیا وجود دارد

مکتب الهی

کتبی است که خدای یکتا را به عنوان خالق برتر می‌شناسد و آن را به انسان‌ها معرفی می‌سازد. اکثر مکاتب الهی مبلغ‌هایی مذهبی داشته‌اند که بیشتر آنها را پیامبران و یا افراد منتخب تشکیل می‌دهند. مثلاً اسلام مکتبی الهی است



+نوشته شده در پنج شنبه 90/1/11ساعت 3:30 صبح توسط فروزان
نظر
آشنایی با مکتب پرستش شیطان

شیطان پرستی هم مکتبی است غیر الهی که در آن الهه قدرت و توانایی شیطان (همان ابلیس) است. اعتقاد به شیطان به عنوان قدرت برتر در میان شیطان پرستان از زمانی شروع شد که این عقیده بوجود آمد که شیطان موجودی برتر از خدا است زیرا توانسته بر خدا غلبه کرده و انسان را سجده نکند. این عدم سجده بر انسان توانسته قدرتی به شیطان عطا کند که او را از تمامی قدرت‌های مادی و معنوی این جهان قوی‌تر سازد و بتواند باعث گمراهی انسان (موجودی برتر از همه موجودات – احسن الخالقین) گردد.
این اعتقاد که شیطان (ابلیس) ساخته دست خدای یکتاست در میان شیطان پرستان اعتباری ندارد و آنها شیطان را برخاسته از تاریکی می‌دانند. او را نه یک فرشته بلکه یک قدرت کامل و بی نقص می‌شمارند و همواره به تقدیس این الهه می‌پردازند.
بسیاری از مردم افراد شیطان پرست را افرادی وحشی، یاغی و غیر قابل کنترل می‌پندارند. حتی در بسیاری از مقالات و نشریات این گونه آمده که انسان‌های شیطان پرست موجوداتی کثیف و جنایت‌کار هستند در حالیکه این افراد هم مانند انسان‌های دیگر به دنبال آرامش و آسودگی هستند و این آرامش و آسودگی را در  پرستش شیطان پیدا کرده‌اند



+نوشته شده در پنج شنبه 90/1/11ساعت 3:27 صبح توسط فروزان
نظر
انواع شیطان پرستی

شیطان پرستی دو نوع است:
1_ پرستش خدای پدر که همان شیطان است
2_ پرستش خدای پسر که فرزند شیطان است.

اگر به فیلم مصائب مسیح ساخته مل گیبسون مراجعه کنید خواهید دید که در بعضی از سکانس‌ها شیطان (خدای پدر) به همراه موجود کوچکی که در بغل دارد دیده می‌شود این همان خدای پسر است.
بسیاری از شیطان پرستان خدای پسر را قوی‌تر از خدای پدر می‌دانند زیرا معتقدند که او محصول تولیدمثل جن و شیطان است و به همین خاطر به جن هم شباهت دارد و چون جن ساخته شده از آتش است و آتش نیز می‌تواند قدرتی بالاتر ایجاد کند پس خدای پسر قوی‌تر از خدای پدر خواهد بود.

تاریکی وسیله ارتباط:
تاریکی در شیطان پرستی بسیار مهم است زیرا آن را وسیله ارتباط انسان با شیطان می‌دانند و معتقدند که تاریکی شیطان را ایجاد کرده‌ است پس خود تاریکی هم مقدس بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

شیطان پرستی ضد مسیحیت:
بیشتر شیطان پرستان از دین مسیحیت به این مکتب گرویده‌اند و این اعتقاد در بین تمامی شیطان پرستان وجود دارد که مسیحیت هنوز در قرون وسطی به سر می‌برد. پاپ می‌تواند همه جنبه‌های انسانی را در دست گفته و آن را تغییر دهد. به همین خاطر شیطان پرستی و مسیحیت دو مکتب مخالف هستند و بیشتر شیطان پرستان در تلاشند تا مسیحیت را نابود کنند.
آتش زدن کلیسا‌ها، کشتار افراد مذهبی مسیحی و مبارزه با صلیب* از جمله کارهایی است که شیطان پرستان برای رسیدن به مقصود خود (نابودی مسیحیت) انجام می‌دهند.

*مبارزه با صلیب:
شیطان پرستان صلیب را جسمی می‌دانند که افراد را به یاد مسیح می‌اندازد و معتقدند که مسیحیان در برابر آن سجده کرده و آن را مورد پرستش قرار می‌دهند.
به همین خاطر صلیب بر عکس همواره در میان شیطان پرستان از اعتبار خاصی برخوردار بوده و هست. شیطان پرستان معتقدند که صلیب باعث نابودی بشر می‌شود به همین خاطر در بعضی اوقات دیده می‌شود که صلیب برعکس را به شکل استخوانی می‌سازند. 
 
پنتاگرام:
همان طور که مسیحیت برای خود یک سمبل (صلیب) دارد، شیطان پرستی هم دارای سمبلی به اسم پنتاگرام است.
پنتاگرام ستاره‌ای است که بوسیله یک دایره احاطه شده است. پنتاگرام معمولاً به رنگ سیاه یا تیره است و در میان شیطان پرستان آن قدر معتبر است که از آن جهت تقدیس استفاده می‌کنند.
 
 
کشیش شیطان پرستی:
همانگونه که تمامی مکتب‌ها مبلّغ‌هایی داشته‌اند، شیطان پرستی هم افرادی را جهت تبلیغ دراختیار دارد. به این افراد کشیش لغب می‌دهند.
این کشیش‌ها لباس‌های خاصی دارند. بدین گونه که شنل و کلاه بزرگ مخصوصی به رنگ سیاه بر تن می‌کنند، عصا و یا چوب دستی که بر روی آن عبارات عبری مخصوصی حک شده و سر آن پنتاگرام دیده می‌شود در دست می‌گیرند و کفش نوک تیزی نیز می‌پوشند. این گونه لباس مخصوص کشیش است و افراد دیگر گروه حق پوشیدن چنین لباسی را ندارند. کشیش در تمامی مراسم دیدار با شیطان حضور دارد و دعاهای مخصوص به زبان عبری را او خوانده و افراد دیگر تکرار می‌کنند.
افراد کشیش هم به تبلیغ مکتب خود می‌پردازند، هم افراد علاقه‌مند را به مکتب وارد کرده و به گروه معرفی می‌کنند و هم دستور نابودی افراد خطاکار را می‌دهند.

1- کشیش وظیفه تبلیغ دین خود را دارد. بدین گونه که او افرادی را از جوامع مذهبی مختلف ( بیشتر جامعه مسیحیت) انتخاب می‌کند که از دین خود ناراضی باشند و با تبلیغ شیطان پرستی به عنوان دین برتر آنها را به این مکتب می‌خواند.

2- کشیش وظیفه وارد کردن افراد به گروه را دارد. بدین گونه که کشیش مراسم را برای فرد تازه وارد توضیح داده و در کارها به او کمک می‌کند.
در قبایل آفریقایی نوشیدن جام خون یک حیوان و خواندن دعاهای مخصوص از کارهایی است که فرد تازه وارد باید انجام دهد.
در گروه‌های آمریکایی فرد تازه وارد تعمید داده می‌شود. البته این تعمید با غسل تعمید مسیحیت کاملاً متفاوت است. در این تعمید دعاهای خاصی خوانده شده و زنگ کوچکی که در دست کشیش است شش بار در جهت جنوب، شش بار در جهت شرق و شش بار در جهت شمال در زمان‌های خاصی به صدا در می‌آید. کشیدن پنتاگرام بر روی تکه چوب با خنجری نوک تیز توسط فرد تازه وارد انجام می‌شود. وقتی فرد تازه وارد مشغول کشیدن پنتاگرام است کشیش به همراه آتشدانی سیاه رنگ به دور او چرخیده و او را با دعای مخصوص تعمید می‌دهد.

 

 

 



+نوشته شده در پنج شنبه 90/1/11ساعت 3:26 صبح توسط فروزان
نظر
معنای این دعا چنین است

«بنام شیطان بزرگ و افتخار او، انرژی عظیمی که این امکان را به شما می‌دهد که روح خود را ارتقا بخشید و کمبودهایش را با قدرت جایگزین کنید. اوست که هم اکنون در درون شما رخنه می‌کند. خالصانه به نیروی روح خود و روح تاریکی ایمان داشته باشید. آنچه باقی می‌ماند آرامش و دوری از افکاره بیهوده است.»
چنین آمده است که اگر فرد با تمامی دل و جان خود مشغول کشیدن پنتاگرام شود و به دعا گوش دهد هرگز از شیطان پرستی دست بر نخواهد داشت.

 

 

 



+نوشته شده در پنج شنبه 90/1/11ساعت 3:25 صبح توسط فروزان
نظر
مراسم دیدار با شیطان

مراسم دیدار با شیطان:
شیطان پرستان نیز مانند تمامی مکتب‌های دیگر مراسمی را برای راز و نیاز با خدایان خود دارند. این مراسم را مراسم دیدار با شیطان می‌نامند. سکوت و تاریکی دو عنصر اصلی مراسم دیدار با شیطان است.
همه افراد شرکت کننده در این مراسم لباس‌های سیاه و یا تیره رنگ به تن می‌کنند و خود را با نقوش برجسته ترسناک و یا فلسفی آرایش می‌کنند. انواع دعاها و نیایش‌های به زبان عبری در این مراسم خوانده می‌شود. شمع یکی از وسایل مورد نیاز در این مراسم است زیرا در خلال مراسم قسمتی را به بحث با سایه* اختصاص می‌دهند. گوش دادن به آهنگ‌های آرام و نرم از دیگر ویژگی‌های این مراسم است. معمولاً این آهنگ‌ها به صورت کلیسایی اجرا می‌شوند بدین معنی که دعاهای مخصوصی با این آهنگ‌ها خوانده می‌شود.

بحث با سایه:
مهمترین قسمت مراسم دیدار با شیطان، بحث با سایه است. در این قسمت افراد شیطان پرست دعاها و نیازهای شخصی خود را با شیطان درمیان می‌گذارند. بدینگونه که شمعی سیاه رنگ را روشن می‌کنند. در جلوی این شمع جسمی قرار می‌دهند به طوری که سایه این جسم بر روی دیوار و یا پرده سفید رنگ تعبیه شده روی دیوار بیفتد. این سایه را آبرِها می‌نامند و معتقدند که آبرِها محل زندگی دائمی شیطان است.
افراد شیطان پرست دست در دست هم روبروی این سایه (آبرِها) قرار گرفته و با چشمانی باز و دلی کاملاً آرام به دعاهای شخصی خود می‌پردازند.

برخورد با خطاکار:
شیطان پرستان هم مانند دیگر مکتب‌ها دارای جزا هستند. بدین معنی که افراد خاطی (افرادی که از شریعت شیطان پرستی خارج شده‌اند) را مجازات می‌کنند.
در کشورهایی مثل سنگاپور و برخی کشورهای آمریکای جنوبی، بر اساس دستور کشیش این افراد به صلیب کشیده می‌شوند.
در آفریقا افراد خاطی را یا سنگسار می‌کنند یعنی آنها را با ضربات سنگ هلاک می‌کنند و یا آنها را طعمه حیوانات درنده قرار می‌دهند و خود به تماشای هلاکت این افراد می‌پردازند بدین گونه هم افراد خطاکار را مجازات کرده‌اند و هم باعث عبرتی برای دیگر افراد گروه شده‌اند.

مرگ پایان زندگی انسان:
در شیطان پرستی مرسوم است که انسان قبل از مرگ باید با شیطان وداع کند زیرا به پایان زندگی خود خواهد رسید و دیگر شیطان را نخواهد دید. کشیش در این کار هم به فرد شیطان پرست کمک می‌کند و دعای خاصی را برای او قرائت می‌کند. اما چون زمان مرگ روشن نیست هر لحظه را زمان مرگ می‌دانند. بدین معنی که هر زمان که مجالس شیطان پرستی تشکیل می‌شود این دعای مخصوص خوانده می‌شود و تمامی افراد خود را تا زمان برگزاری جلسات بعدی فردی مرده می‌پندارند. پس اگر فرد بمیرد، پس از دعای مرگ مرده و درغیراین صورت این لطف شیطان بوده که توانسته او را زنده نگاه دارد.
این افراد معتقد به دنیای پس از مرگ نیستند و مرگ را پایان هستی انسان می‌دانند. انسان را فردی فانی و شیطان را همیشه استوار می‌دانند. اعتقاد به شیطان به عنوان عاملی استوار و باقی توانسته افراد زیادی را به این مکتب روی‌آور کند.



+نوشته شده در پنج شنبه 90/1/11ساعت 3:24 صبح توسط فروزان
نظر
satan

شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموما بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از باورها و گرایش‌های ادیان گذشته اجتناب می‌کنند و بیشتر گرایشات خودپرستانه دارند. به گونه‌ای که خود را در مرکز هستی و قوانین طبیعی میبینند و بیشتر شبیه به مکاتبی چون ماده گرایی و یا خودمحوری و جادومحوری هستند. به هر حال بعضی شیطان پرستان به طور داوطلبانه بعضی از قوانین اخلاقی را انتخاب می‌کنند. این یک جریان وارونه سازی را نشان می‌دهد. بر این مبنا شیطان پرستان به دو گروه اصلی شیطان پرستان فلسفی و شیطان پرستان دینی تقسیم بندی میشوند.



+نوشته شده در پنج شنبه 90/1/11ساعت 3:23 صبح توسط فروزان
نظر
   1   2      >
درباره ی ما

فروزان
سلام در این وبلاگ سعی شده تا کمکی در جهت شناخت دین و مذهب دیگر بر ای شما باشد.
پیوند های وبلاگ
عاشق آسمونی
دیارعاشقان
***جزین***

منتظرظهور
بچه مرشد!
TOWER SIAH POOSH
خندون
MNK Blog
پژواک
آقاشیر
بازی موبایل،بازی جاوا،بازی سیمبین،دانلود بازی موبایل های جدید
آوای قلبها...
سفیر دوستی
.: شهر عشق :.
عکس های عاشقانه
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
منطقه آزاد
ختم قرآن ، ختم صلوات --- توشه آخرت
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
مکاشفه مسیح
پاتوق دخترها وپسرها
این نیز بگذرد ...
روانشناسی
کیمیا
روان شناسی * 心理学 * psychology
شخصی
صاعقه
نبض شاه تور
صل الله علی الباکین علی الحسین
جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira
از فرش تا عرش
بر و بچه های ارزشی
MOHAMMAD.HAHSEMI86@YAHOO.COM
ناکام دات کام
حفاظ
داود ملکزاده خاصلویی
اللهم عجل لولیک الفرج
خانه سلامت
موجودات زنده
ارون
صدفم چشم به راهتم برگرد
گل پیچک
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
کشکول
سیب گلاب
خریدار غروب
تنها
من و گذشته من
مـهــــدی یــاران

دلتنگی
پسر جهنمی
عشق طلاست
آخرین منجی
عشق بی انتها
صفاسیتی
دکتر علی حاجی ستوده
من هیچم
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
حدائق ذات بهجة
غلط غولوت
دکتر علی اکبر خدادادی
دنیای واقعی
کلاهبردران، معرفی کلاهبرداران و شیادان و شگردها و شماره تلفن شان
ترویج ازدواج موقت برای جلوگیری از گناه جوانان
قالب های پیچک
سیستم عامل ونرم افزارهای طراحی گرافیک
گیاهان دارویی
سرزمین همیشه جاویدان بلوچستان
بازی آنلاین
پرتال تاریخی دانیال آنلاین
طراحی سایت
امکانات

Powered by BLOGFA
Designed by Web-Tools.IR
خروجی وبلاگ

قالب وبلاگ

قالب بلاگفا

قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

وبلاگ نویسی

خدمات وبلاگ نویسان

ابزار وبمستر

وب تولز

بازی آنلاین

فارسی ورد

دانلود

دانلود نرم افزار

عکس

مطالب جالب و خواندنی

تفریح و سرگرمی

سایت تفریحی

بازی فلش

بازی آنلاین فلش

بازی آنلاین

بازی

play online games

online games

بازی آنلاین

نو آوران پارس

ثبت دامنه

هاست

سئو

بهینه سازی سایت

طراحی سایت

طراحی وب سایت

طراحی قالب وردپرس

قالب وبلاگ

موسسه بیان

نجوم استان قزوین

قرآن

نیک فوتو

عکس

گالری عکس

Star Photo

حسین کرمیان

محمد فضلعلی

Hossein Karamian

Mohammad Fazlali

سئو

سئو وب سایت

آموزش سئو

بهینه سازی وب

بهینه سازی وب سایت

ارتقا پیج رنک گوگل

نمونه سوال

سوالات نهایی خرداد

سوالات نهایی دبیرستان

روش مطالعه

بازی آنلاین

گیم

بازی

تفریح و سرگرمی

بهاران دانلود

دانلود

دانلود نرم افزار

ستاره دانلود

دانلود

دانلود نرم افزار

قالب وبلاگ

قالب وردپرس

قالب بلاگفا

پارس تم

قالب وبلاگ

قالب بلاگفا

سابقون

شهدا زیاران

زیاران

دین و مذهب

خاطرات شهدای زیاران

سورس گذر

آموزش برنامه نویسی

سورس رایگان برنامه نویسی

قائم هاست

هاست ارزان